10 May 2006

Bilder från Indien (2)

Indienresan fortsätter här med bilder i 4-färg:


På bilden ovan syns mina kollegor. Till vänster Johan, VD och projektledare för Enestedt & Co. I mitten Kristina, produktionsledare och till höger Therese, originalare och grafisk formgivare. Vi är här på premiärpromenaden. Notera att det är vänstertrafik i Indien. Det var ett antal tillfällen som det var nära att man blev påkörd för att man kollade åt vänster först...


Gissa om vi blev förvånade när vi såg denna skylt, Subway. Skönt, slipper man traska i värmen. Men gissa om vi blev förvånade igen när det visade sig att det bara var en Sub Way.. en väg UNDER vägen... haha. Så det var bara att traska vidare i värmen. En å en halv liter vatten var bar vi med oss nästan hela vistelsen.



När jag såg denna bild insåg jag att min strategi att istället för att växa på längden så ska jag växa på bredden har givit resultat.


Lokal reklam i kontrast med en gammal kyrka. Eller är det ett tempel? Språket är (gissar jag) Tamil. Samma rackare (Tamiler) som gör uppror på Sri Lanka (gissar jag igen).



When I saw this man working it reminded me of Kenya. They had this kind of machines over there too. I think they mashes the bambutrees. He asked me for some money for me taking his picture. I was caught by surprise and when I didn't have some change I had to shamefully walk away.

I just remembered I ought to write in english due to my englishreading friends... :)



Kristina och Johan ses här i denna typ av modern rikshaw underlättade vår framkomlighet på Chennais hektiska vägnät.


Fortsättning följer...

1 Comments:

At 4:40 pm, Blogger Mr Harry Boy said...

Tjena, coola bilder. En fascinerande sak med Indien är kontrasten fattigt samhälle kontra hög IT-kunskap. Såg du några heliga kor som strosade runt på gatorna?

Sayonara
Harald-san (bloggen uppdaterad)

 

Post a Comment

<< Home