11 November 2007

Hårdträning inför pappaledigheten

Nu är det bara två månader kvar innan jag går på pappaledighet i januari 2008! Därför måste jag finslipa rutinerna som Jackie och Jacob har jobbat upp i åtta månader! Men jag känner ingen oro, det ska bara bli skoj! Nu är jag ensam med honom för Jackie är ute på stan några timmar. Jag har matat honom med frukostgröt, bytt en rejäl laddning i blöjan, badat honom, lekt fotboll i hans babywalker, matat honom med yoghurt som brunch och nu lagt honom att sova en tupplur.





Några action-shots från Jacobs första fotbollslektion!

4 Comments:

At 6:29 pm, Blogger Vardagsmat said...

Wow! Ett fotbollsproffs i vardande! Grattis till pappaledigheten, här i Brasilien har vi minsann en mer hårdkokt och macho syn på pappaledighet - fem dagar räcker gott. Alltså fem dagar, inte arbetsdagar! Föds barnet på en fredag måste man vara tillbaka på jobbet på onsdagen...

Eric föddes 9 november och nu är det så pass bra att vi har nationell helgdag torsdag och fredag denna veckan så "jag jobbar hemifrån" nu på onsdag och så fick jag nio dagar i sträck pappaledigt helt plötsligt!

Häpp / Ingemar

 
At 10:58 pm, Anonymous Anonymous said...

Tjena Eddie, nu har jag sett din lille knodd, mkt fin. Gör som Andre Agassis pappa gjorde, när Andre låg i vaggan hängde han en tennisboll ovanför krabban så Andre kunde börja lära sig träffa bollen rent. Det som krokigt skall bli måste böjas i tid.

Sayonara, hejdå från Doktor Svensson.

 
At 10:43 am, Blogger Eddie South Islet said...

Hehe, precis, "nu jävlar ska det bli ett tennisproffs", som 7-barnspappan sa i en sketch av Galenskaparna för nåt decennium sen. Hur är det söderöver i kära gamla Årsta då? Kom gärna förbi i norrorten Huvudsta och berätta lite sägner från Årsta och Japan.

Karibu! Eddie

 
At 7:14 pm, Blogger Unknown said...

Vilken söt liten krabat du har Eddie.
Det var ett tag sedan vi snackade senast, vi har endel att ta igen.

//Jaken

 

Post a Comment

<< Home